Veel gestelde vragen

Strandbedden

Strandbed kopen? Ligbedshop.nl heeft een ruim aanbod strandbedden in haar assortiment. 

1. Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de ligbedden?

- Stapelbare ligbedden:
De meeste ligbedden in ons assortiment zijn stapelbaar. U kunt dit vaak terugvinden in de omschrijving van het desbetreffende ligbed. Er zijn echter een paar ligbedden die niet stapelbaar zijn. Het betreft dan voornamelijk aluminium ligbedden en inklapbare ligbedden. 

- Inklapbare ligbedden: 
Een opvouwbaar strandbed is ideaal wanneer u van plan bent het strandbed op verschillende plekken te gebruiken. Een inklapbaar strandbed is makkelijk op te bergen. Wanneer u thuis bent kunt u genieten van het strandbed in de tuin. Een opvouwbaar strandbed kunt u natuurlijk ook mee nemen op vakantie, ideaal om op het strand te plaatsen of voor de tent of caravan even tot rust te komen. Een opvouwbaar ligbed kan in een pakketje verstuurd worden en hoeft niet met de meubeltransporteur mee.

- Materiaal: 
De strandbedden zijn gemaakt van verschillende materialen zoals geheel kunststof, kunststof met textileen, aluminium, RVS. De meeste strandbedden in ons assortiment zijn van kunststof of van kunststof met textileen. Kunststof heeft gebruiksgemak als eigenschap. Een geheel kunststof ligbed is goedkoper dan een ligbed met textileen. Bij een geheel kunststof ligbed adviseren wij u een ligbedkussen te gebruiken. Bij een ligbed met textileen is dit niet noodzakelijk echter geeft een ligbedkussen wel extra comfort. De strandbedden met textileen zijn verkrijgbaar in verschillende moderne kleuren en uitvoeringen. Kunststof strandbedden met textileen hebben een uitstekend ligcomfort en ook het textileen gaat lang mee, er is minimale slijtage. Het textileen of elastiek is bij veel ligbedden vervangbaar, maar in de praktijk wordt het voor particulier gebruik zelden vervangen. Enkele ligbedden met textileen zijn zeer gemakkelijk te vervangen zoals Ligbed Marina of ligbed Sunset. De meeste kunststof strandbedden en ligbedden met textileen hebben wieltjes waardoor verplaatsen gemakkelijk is. Aluminium heeft een andere uitstraling dan kunststof. Aluminium heeft als eigenschap dat het materiaal licht is. Aluminium strandbedden hebben een luxe uitstraling met een lichte glans. RVS is duur en heeft een luxe uitstraling en vaak een strak design. 

Kunststof strandbedden zijn makkelijk te onderhouden en op elkaar te stapelen. De strandbedden zijn geschikt voor intensief gebruik. Een kunststof strandbed is onder andere verkrijgbaar in de volgende kleuren: ligbed zwart, ligbed groen, ligbed blauw, ligbed wit, ligbed taupe, ligbed grijs en Ligbed bruin. Bij alle kunststof strandbedden verkoopt Ligbedshop.nl een bijpassende bijzettafel, ligbedkussen en een parasol welke u terug kunt vinden in de shop.

Onze strandbedden zijn een echte blikvanger in de tuin, op uw balkon of op het strand!

2. Beschikt Ligbedshop ook over een fysieke showroom?

Ja, Ligbedshop heeft een showroom waar u terecht kunt tijdens onze openingstijden. U kunt hier de ligbedden zien, testen en desgewenst meteen meenemen, mits voorradig.

3. Heeft Ligbedshop de ligbedden op voorraad?

Ja, Ligbedshop heeft de meeste modellen en kleuren op voorraad. Uiteraard fluctueert de voorraad, ook afhankelijk van de vraag. Indien u langs wilt komen voor een specifiek ligbed, kunt u altijd vooraf even contact met ons opnemen (telefonisch of per mail). Wij kunnen dan zien of het bed op voorraad is. Desgewenst kunnen wij dit ligbed vrijblijvend voor u reserveren voor een afgesproken periode. Indien het ligbed naar wens is, kunt u het bed meteen meenemen of laten bezorgen, Zie hiervoor onze transporttarieven. .

4. Wat is de gemiddelde levertijd van een bestelling?

Wij streven ernaar om binnen 7 werkdagen te leveren. Vaak is dit ook eerder.
Onze procedure is als volgt:
Als wij een bestelling binnen krijgen controleren wij de voorraad en ook het product. Hierna geven wij uw bestelling door aan de meubeltransporteur. Deze meubeltransporteur komt minimaal 1 keer per week de meubels ophalen uit ons magazijn. De transporteur plant de transporten in gerelateerd aan uw regio. De meubeltransporteur zal u altijd bellen om het transport af te stemmen.
Er zijn ook producten die niet met de meubeltransporteur mee hoeven maar ook via een pakketdienst kunnen worden bezorgd. Dit zijn bijvoorbeeld inklapbare ligbedden, ligbedkussens, bijzettafeltjes of andere accessoires. Deze producten gaan via de PostNL en hiervoor geldt een lager transporttarief, wat is opgebouwd uit de verzendkosten en kosten om het product gereed voor verzending te maken. Wij streven ernaar om binnen 3 werkdagen deze producten te leveren.

5. Wat betekent "backorder"?

Als er "backorder" bij een product staat wil dit zeggen dat het product op dit moment niet voorradig is maar wel bestelbaar. Het product kan snel op voorraad zijn of is reeds in bestelling en kan elk moment verwacht worden. U kunt dit product gewoon bestellen. Het betekent alleen dat de levertijd langer is. U kunt ons altijd bellen voor informatie over de levertijd. 

6. Is een ligbed altijd verpakt?

Onze ligbedden hebben een hotel-kwaliteit en worden veelal ingezet voor projectmatig gebruik. Vanuit de fabriek worden ze op stapel zonder afzonderlijke verpakking (uitzonderingen daargelaten) aangeleverd. Het stapelen in de fabriek en afstapelen in ons magazijn wordt handmatig gedaan, eventuele stapelstrepen vallen niet onder schade of reclamatie. Het kan dus voorkomen dat de door u bestelde ligbedden niet zijn verpakt maar wel zorgvuldig door onze vervoerder worden behandeld. 

7. Ligbedshop en het milieu

Ligbedshop wil graag groen ondernemen. Daarom in het kader van het milieu vinden we het verstandiger om zendingen te combineren en verpakkingen te recyclen. Kleine bestellingen worden gecombineerd en oude verpakkingen gebruiken we voor het inpakken van stapelstoelen of bescherming van ligbedden. Het kan daarom ook voorkomen dat een gewenste of verwachte levertijd iets wordt vertraagd, omdat we niet een nagenoeg lege bus willen gebruiken voor het vervoer van 1 klein doosje. We hopen op uw begrip.

8. Waarom is Ligbedshop niet aangesloten bij een Waarborg Stichting Keurmerk?

Deze keurmerken zeggen niks over leverbetrouwbaarheid, garantie of service. Wij vinden de mening van onze klanten veel belangrijker als de producten zijn afgeleverd en zijn daarom aangesloten bij Kiyoh. Kiyoh is een specialist in onafhankelijke klantbeoordelingen. Wij nodigen onze klanten actief uit om een beoordeling te plaatsen. Dit geeft betrouwbaarheid aan en wij kunnen leren van de feedback van de klant. De intentie is altijd om beter worden. Voor u en voor ons bedrijf. Kiyoh is aangesloten bij Thuiswinkel daarom voor ons een reden om geen extra winkelkeurmerk te vermelden.

9. Hoe maak ik het beste textileen schoon?

Wij verkopen speciaal een reiniger voor textileen voor ligbedden. U kunt de reiniger vinden in onze webshop. Groene zeep of zeepsop met een zachte borstel is afdoende. Ons advies is na gebruik de ligbedden schoon te spoelen met water en de ligbedden nooit nat op bergen zonder ventilatie om schimmelvorming te vermijden. In de winter de ligbedden schoon en droog afdekken in een goed geventileerde ruimte. Dierlijke vuil direct van de ligbedden verwijderen en schoonborstelen, ook olie en zonnebrand afborstelen na gebruik. Gebruik nooit een hogedrukreiniger om het textileen van een ligbed schoon te spuiten. 

10. Hoe reinig ik het beste het kunststof meubilair? 

Wij verkopen ook een reiniger voor al het kunststof meubilair. U kunt de reiniger vinden in onze webshop.

Groene zeep of zeepsop met een zachte borstel is afdoende. Bij voorkeur minimaal tweemaal per jaar de kunststof frames met een zachte borstel schoonmaken en altijd vochtvrij opbergen of afdekken en voldoende laten ventileren om schimmels te vermijden. Gebruik nooit een hogedrukreiniger.

11. Kan ik het bestelde product retourneren?

Ja, dat is mogelijk. Wij geven op alle producten een niet goed, geld terug garantie. Binnen 7 dagen na levering/ophalen van uw product kunt u bij ons melden dat u uw aankoop wilt retourneren. De retournering van het product dient binnen 14 dagen na levering/ophalen van uw product plaats te vinden of in overleg. Uw product dient dan wel compleet, ongebruikt, in originele verpakking (indien van toepassing) en voorzien van de originele labels aan ons geretourneerd te worden. Het product kan anders niet voor ruilen of restitutie in aanmerking komen. Voldoet u aan deze voorwaarden, dan ontvangt u uw aankoopbedrag terug. De transportkosten zijn echter wel voor uw rekening.

12. Wat is transportschade?

Dit is schade die ontstaan is tijdens het transport. Het is belangrijk dat u bij aflevering van de bestelde producten altijd de producten / verpakking controleert op schade. Heeft het product schade of twijfelt u, dan is het belangrijk dat u dit noteert op de vrachtbrief en ons direct informeert. Wij kunnen dan contact opnemen met het vervoerbedrijf bij wie de schade is ontstaan. Wij hanteren hiervoor een checklist zodat u pas tekent voor ontvangst zodra u zeker weet dat de producten onbeschadigd zijn geleverd.

13. Wat is productschade?

Dit is schade aan het product. Het product kan geleverd worden in een onbeschadigde verpakking maar toch helaas beschadigd zijn. Deze schade dient u binnen 24 uur te melden aan [email protected] met digitaal aangeleverde foto's van het beschadigde product. Wij gaan dan uw reclamatie beoordelen.

14. Heeft u een vraag of klacht?

Wij doen onze uiterste best om de producten in perfecte staat bij u af te leveren. Er zijn producten die verpakt zijn in karton maar ook producten zonder verpakkingsmateriaal. Al onze producten worden nauwkeurig gecontroleerd voordat ze worden verzonden. De ligbedden die u krijgt zijn dus niet altijd van verpakkingsmateriaal voorzien. Onze meubeltransporteur houdt hier rekening mee. Krasvorming vergoeden wij enkel wanneer dit buiten de normale marges valt. Bij donkere kleuren is de malafdruk meer zichtbaar in het kunststof dan lichte kleuren, dit is niet te voorkomen. Oudere modellen kunststof zijn soms wat gevoeliger voor stapel strepen en kan helaas niet voorkomen worden. U dient binnen 24 uur middels digitaal aangeleverde foto’s uw reclamatie te melden zodat wij deze kunnen beoordelen. Bij terechte klachten zoeken wij samen met u naar een passende oplossing.

Heeft u een andere vraag? Belt u ons gerust, wij staan u graag te woord.

Ligbedshop (onderdeel van STR collectie)

Tel: 0416 - 22 31 88

Bereikbaar: 

maandag t/m vrijdag van 9.00u tot 18.00u
zaterdag tijdens de openingstijden